Heta_inlägg_heta_bloggar

• Profilbild för Okänd

Vilken är orsaken till att vissa bloggar listas oftare än andra i listan med sex bloggar á la ”heta”?
    T.ex. Genusnytt är i princip alltid med på den ena eller andra listan eller på båda.
    Finns det någon styrning – centralt – av detta?

Den blogg jag behöver hjälp med är (synlig endast för inloggade användare).

• Profilbild för Okänd

Vi på vår blogg förundras också över att ett mycket populärt inlägg hos oss i dag inte visas i topplistan, trots att det står på över 800 visningar hittills. Själv trodde jag det skulle innebära att vi stod på plats 1, men när jag sen ser efter så finns det inte ens på topp 100-listan – och inga andra av våra inlägg finns där heller. Tidigare hamnade våra nya inlägg ofta där, men nu tycks det ha blockerats.

• Profilbild för Okänd

Jo, eftersom jag följer ett par taggar med hjälp av RSS, så har jag haft tillfälle att se hur de här två listorna – enligt min mening – inte hanteras eller kommer fram på ett neutralt sätt. Jag har alltid trott att WordPress jämfört med t.ex. Google är en neutral inrättning – kanske är jag naiv. Eftersom jag inte lyckats få kontakt med någon i WP-organisationen så lär jag väl aldrig få reda på hur det hänger ihop. Det var jättetrevligt att få höra era synpunkter – känns inte så ensamt då :-)

• Ämnet ’Heta_inlägg_heta_bloggar’ är stängd för nya svar.