Inloggning var gång
-
Jag måste numera logga in var gång jag går in på wordpress. Jag har lagt upp en genväg på skrivbordet, innan var jag alltid inloggad när jag klickade där så jag kunde skriva och kommentera direkt. Nu måste jag gå till startsidan och logga in!
Är det ändrat eller vad kan ha hänt!
Syster Yster -
Inte vad jag vet så ska det ha blivit några sådana ändringar, däremot om man tömmer sina cockies, osv. så tappas minnet på inlogning, åtminstone i IE.
Jag har sett att det blivit en förändring att man numera kan logga in direkt på http://dashboard.wordpress.com/wp-admin/
egentligen tänkt för den som har flera wp konton, men funkar för alla.
kanske du skulle testa den vägen? -
-
Föresten kom jag på, hos mig sparas inte inloggningen (lösenordet) fast jag bockat för det alternativet i IE. Så därför använder jag Firefox när jag ska in i bloggen.
men normalt sätt så ska man vara inloggar om du spar din sida i favoriter
typ http://bloggnamnet.wordpress.com/wp-admin när du då är inloggad så kan du lägga till din sida i favoriter. Öppnar jag den vägen kommer jag automatiskt in på kontot. -
Jaha då är vi tillbaka på ruta 1. Det är ju just det som är problemet. Jag var också alltid det förut när jag hade sprat just som du beskriver ovan. Kom alltid direkt in. Men nu gör jag inte det längre.
Jag har alltid haft IE, det har fungerat förut. MEN det gör det inte längre. VAD kan ha inträffat.
Jag har inte ändrat något i datorn. Jag bara faller ur och måste logga in. Det händer även om jag är borta från wordpress en stund och sedan ska gå dit och skriva igen och datorn inte varit avstängd! Jag fattar inte vad som hänt. -
Faktiskt jag har märkt detsamma vad gäller IE, fast när jag loggar in på mitt google/gmail konto. Förut kunde jag ligga inloggad även fast jag stängde ner IE men nu får jag logga in varje gång.
Jag vet inte om det har blivit någon ändring i själva IE, jag har inte ändrat något heller eller om det har något att göra med sekretessen i virusprogram/brandväggen eller så. Jag är för lat för att felsöka eller leta information.Men det kan ju ha något att göra med att de ändrade WPc till global inloggningsmöjlighet som jag skrev i första kommentaren.
-
- Ämnet ’Inloggning var gång’ är stängd för nya svar.