Mobiltelefonvideo till Youtube som automatiskt spottas till ett inlägg

• Profilbild för Okänd

Alltså, så här, jag kan skicka upp video från min mobiltelefon via MMS till Youtube. Det är kanon. Men Youtube har också en funktion, säger de, och som jag fyllt i, som säger att de kan spotta upp denna rulle, när den är färdiglagad till ett inlägg på min wordpress.com-blogg. Alltså på samma sätt som man kan skicka MMS till Flickr och få det rätt upp till ett blogginlägg.
    Nåväl. Jag får det inte att fungera. Så jag undrar om någon fått detta att funka?
    Det kan ju vara WordPress som trilskas, men också Youtube. Äh, jag vill bara veta, för om man kan få funktionen att fungera vore det ju kalas.

/Mats, Örebro

• Profilbild för Okänd

Ursäkta att du fått vänta på svar, har varit bortrest.

Menar du att informationen finns på själva YouTube? Det vore bra om du skrev ner det här så man ser vad som står så det ev. går att felsöka.

Vad jag förstår så kan man blogga via mobilen då ska du använda adressen
    https://m.wordpress.com
    Den adressen kan man även använda i vanliga webläsare också.

På vanligt sätt använder man sig av …
    För att infoga t.ex. en YouTube video i ett blogginlägg så skall man använda sig av koden youtube=adressen till videon

Koden skall skrivas in mellan hakparanteser [ koden ] UTAN mellanrum

youtube=http://www.youtube.com/watch?v=filmens kod

engelsk orginal beskrivning till att infoga en YouTube

How do I post a Youtube video? [screencast]

• Profilbild för Okänd

Hej, okej!

Underbart att någon svarade till slut.
    Så här, jag försöker igen, andas, säger samma igen:

1. Jag kan skicka upp bilder via MMS till Flickr, och så fort de bilderna kommer upp dit så studsar de till min wordpress-blogg som ett inlägg. Underbart. Jag har ställt in allt rätt.

2. Jag kan skicka mobiltelefon-videos till youtube, som sedan behandlas och läggs upp där på mitt konto.

3. Enligt youtube, och det jag fyllt i där, så kan dessa mobiltelefon-skickningar studsa direkt in till min wordpress.com, precis som det gör hos flickr.

4. Men detta funkar inte.

Alltså, jag fixar att lägga in youtube och google-video-prylar på min blogg som vanligt, den koden hajar jag, det är inga problem. Det jag vill ska fungera är att jag filmar från min mobil, tjongar upp det hela via MMS till Youtube var jag än är, som komprimerar och grejar, och sedan slänger upp det hela, alltså filmen, som ett blogginlägg utan vidare inblandning av mig.
    Jag har skrivit in password och allt på youtube, och de fick mig att välja mellan wordpress.com, och wordpress.org (där, i det sistnämnda hade det varit lite annat). De sa, skrev, att det skulle funka, men det har det inte gjort.

Jag loggar alltså in på Youtube.
    Jag går in på mitt konto.
    Där kan jag ”adda” en blogg, alltså min.
    Så här står det: ”You can now post videos directly to your blog och other siters-set it all up here and then it´s just two clicks from the video page! We currently support Blogger, BlogSpot, LiveJournal, WordPress, and Friendster-with more blog platforms on the way””

Så klickar jag vidare. Då står det så här: ”Currently, YouTube support posting to Blogger, Blogspot, WordPress and Livejournal blogs, as well as friendster…. osv.
    Sedan vill de att man fyller i sin blog-Service. Jag väljer wordpress.com, och så användarnamn och password.
    Allt detta ska göra att mina videos, som jag skickar upp från mobilen, hamnar i ett inlägg i min blogg med automatik. Men det funkar inte. Det händer inte.

Detta är mitt problem. Kan du, kan någon, hjälpa mig med detta? Funkar det alls?

Rock!

/Baron

• Profilbild för Okänd

Ok, Baron
    Nu har jag inget konto på youtube, så jag kan inte testa. Men ibland så skriver man bara wordpress och då är det verktyget som menas och det är ju inte samma funktioner som på wordpress.com.

Jag ska forska i detta och återkommer

• Profilbild för Okänd

Nu har jag fått svar från ansvariga från WPc, det enda som fungerar här är den kod jag skrev in i första svaret, alltså att skicka från mobilen till Youtube med https eller lägga in kodsnutten i själva inlägget.

• Ämnet ’Mobiltelefonvideo till Youtube som automatiskt spottas till ett inlägg’ är stängd för nya svar.