Nya förbättrade inläggsredigeraren

• Profilbild för Okänd

Jag vill bara säga att den nya ”förbättrade” inläggsredigeraren är helt värdelös!

Dels kan man inte enkelt få bort ramen runt bilder, då måste man kunna HTML för att kunna fixa det och är man längst ner på sidan med sin bild är inte fliken för HTML synlig, utan då måste man scrolla upp. I den gamla versionen kunde man enkelt högerklicka på bilden och sen klicka i en ruta att man inte ville ha en ram.

Dels är typsnittet helt annorlunda i redigeraren mot när det publiceras. Det borde vara samma så man ser vad man gör redan när man skriver enligt principen ”What you see is what you get”.

Nä, den nya inläggsredigeraren är inte förbättrad, den är mycket sämre! Ge oss åtminstone möjligheten att själva välja om vi vill ha gamla eller nya.

Den blogg jag behöver hjälp med är (synlig endast för inloggade användare).

• Profilbild för Okänd

Är det någon mening med att skriva här?? Det kommer ju inga svar från någon ansvarig.

• Profilbild för Okänd

Hej elseh!

Jag har inga problem med nya redigeraren, och när jag gör ett nytt inlägg så är det med den gamla redigeraren, fast att det längst upp på sidan varje gång står ‘Det finns nu ett lättare sätt att publicera på WordPress.com! Byt till den förbättrade inläggsredigeraren.’ Så jag kan göra det valet själv. Men det blir inte så för dig?

Jag undrar istället hur man gör för att ställa in så att det automatiskt blir den nya redigeraren! :)

• Ämnet ’Nya förbättrade inläggsredigeraren’ är stängd för nya svar.