Problem med att ladda upp från datorn!

• Profilbild för Okänd

Hejsan Jörgen heter jag!
    Jag har ett problem som är lite märkligt för mitt webbhotell kan inte lösa det och jag har haft en datoransvarig här som inte heller reder ut det,men Telia löser det ev för 19 kr/min..ev!

Det går inte längre att ladda upp bilder till min wp sida från min dator (iMac) http://www.hellofalkenberg.se
    Den står bara och tuggar och inget händer,vi har även provat att avistallera samtliga tillägg och installerat dom igen och installerat ett tillägg som laddar upp filer (Wp File Uppload) men inget biter.
    Det fungerar från min iPad och från en kompis mobiltelefon,vi har testat allt från en sladd rakt in i väggen från datorn till att testa en annan router och min kompis som är datoransvarig på en skola har aldrig stött på nått liknande säger han!
    Det har vart så nu i ca 6 mån och jag tänkte att det kanske löser sig med Apples nya operativsystem som släpps nu i Sep men det är ju knappast troligt.

Så om nån har nån lösning på detta så vore det uppskattat då jag inte är så sugen på att betala Telia 19 kr/min för att ev få det att funka!

Nedanför är Telias Svar!

Vad vi kan se i vårat nät så finns det ingenting som ser fel ut utan problemet uppkommer utanför vårat nät och det är därför ingenting jag kan åtgärda. Som tidigare kollegor nämnt skulle vår Premiumsupport eventuellt kunna hjälpa dig med detta, du når dem på telefonnummer 0771-500 800. Utöver detta kan jag rekommendera dig att prova att helt koppla bort din router och ansluta din dator direkt till fiberuttaget. Om det är någon port som är blockerad i din router eller något annat med routern som orsakar att problemet uppstår så fungerar det i så fall när du ansluter med nätverkskabel direkt till fiberuttaget. Jag ser att du har anslutit med nätverkskabel tidigare men det framgår inte om det var med eller utan routern inkopplad. Det är den rekommendationen jag kan ge dig, vill du ha mer hjälp med detta hänvisar jag dig till vår Premiumsupport.

Mvh Jörgen Danielsson

Den blogg jag behöver hjälp med är (synlig endast för inloggade användare).

• Ämnet ’Problem med att ladda upp från datorn!’ är stängd för nya svar.