Söker nytt tema

• Profilbild för Okänd

Har alltsedan jag startade min wordpress.com hemsida, https://stickans.blog/ för mer 10 år sedan, använt temat Parament. Tycker temat är bra. Hemsidan är uppbyggd i Windows, men har blivit varse att jag (och därmed kanske många andra med mobil …) har problem med att klicka sig fram i undermenyerna. Den meny som jag märkte problemet i var ”Bilder”, där jag har ett antal undermenyer, platser där bilderna tagits. När jag ska öppna en undermeny så hoppar det tillbaka till huvudmenyn. Men allt funkar perfekt i Windows.

Googlade och fick upp att problemet kunde ligga i ett icke uppdaterat tema. Kollade på Parament och fick reda på att detta tema inte finns kvar längre och därmed inte kan uppdateras.

Eftersom jag aldrig bytt tema, så vet jag inte hur jag säkert kan byta tema och inte minst byta tillbaka – om det nya temat ger än större bekymmer än det tema jag nu har. Parament var ett gratistema, men jag är beredd betala ett antal hundralappar, om det inte finns något lämpligt gratistema.

1. Finns det något säkert sätt att byta tema, för att sedan om det går snett, få tillbaka mitt gamla tema?
    Om detta inte är något problem, så vore jag mycket tacksam för:

2. Förslag på nytt tema – och gärna då ett tema som inte avviker alltför påtagligt från Parament. Jag vill ju att de som besöker mig ska känna sig något så när ”hemma” med nya temat och att jag kan ha kvar min nuvarande meny med sina undermenyer.

3. Samtidigt vill jag ju, som sagts, att det ska kunna gå och bläddra i mina undermenyer – även med mobil (Android/Iphone).
    Själv trivs jag bäst framför datorn och stor bildskärm, men jag vet ju samtidigt att för det stora flertalet besökare, är det såklart mobilen som gäller …

Den blogg jag behöver hjälp med är (synlig endast för inloggade användare).

• Ämnet ’Söker nytt tema’ är stängd för nya svar.