Spara ner image header?
-
Under:
Custom Image Header
– Upload New Header ImageHur kan jag spara ner det blåa originalet för att kunna redigera det?
(Jag testade att ta printscreen och sedan klippa ut det i rätt storlek (760×200),
men det blev inte riktigt bra och skulle därför vilja har originalet.)Använder: Kubrick 1.5 av Michael Heilemann (The default WordPress theme)
-
Jag tycker det ser bra ut hos dig, men det kanske inte är så du vill ha det.
Har du ett grafikprogram så är det bara att göra bilden så stor och med den layout du vill ha och sedan ladda upp den med ditt eget namn.
Ett annat knep för att få tag i själva bilden är att högerklicka på din bloggsida och välja ‘Visa källa’ då ser du själva kodningen och letar reda på adressen till bildfilen som i detta fall heter
https://s-ssl.wordpress.com/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.gifklistrar du in den adressen i ett nytt webläsarfönster så kommer själva bilden fram och så kan du spara den och ändra som du vill, döp sedan om den till något eget innan du laddar upp den.
-
-
Har man firefox är det bara högerklicka på bilden och ta visa bild så kommer man till den..firefox rules:)
- Ämnet ’Spara ner image header?’ är stängd för nya svar.