Widgets hoppar ur, och uppladdade bilder funkar inte, kod bangar!

• Profilbild för Okänd

Tre problem med WP!

Den senaste veckan har det hänt en massa skumma prylar på min blogg. Bland annat har besöksräknaren och Vodpod-widgeten försvunnit från sidebaren. Jag har varit tvungen att lägga tillbaka dem där de hör hemma från administrationsdelen av min WP. Vem fanken flyttade på dem? Det var inte jag.

Sedan har jag, trots att jag tom pröjsat för större utrymme för ett par månader sedan, fått svårt att ladda upp bilder och filer. De kommer upp, men fungerar inte. Jag får försöka ta bort, vilket inte alltid är lätt (de misslyckade vill inte suddas ut i första taget), och så får jag ladda upp igen, flera gånger, för att det ska fungera. Skitskumt.

Dessutom har jag fått det svårt att koda in google och youtube-filmer i mina inlägg, det blir massa skum ”code”-kod som sabbar allt, och jag får gå in och rensa flera gånger i code-läge för att det ska fungera igen.

Vad händer med detta underbara WordPress?
    (Och, nej, jag är ingen amatör, och ja, jag testade alla felen på olika webläsare, som FireFox, Camino, Flock osv, det var lika illa på alla).

Om WP har problem vore det trevligt ifall de kunde meddela detta. Jag antar att fler drabbats.

/Baron

• Profilbild för Okänd

Tyvärr är jag nog inte rätt person att svara på detta, jag är en helt vanlig bloggare precis som alla andra och har ingen koll alls bakom kulisserna, ej heller någon kontakt med de ansvariga.

Alla fel och problem brukar ganska snart komma fram på det engelska huvudforumet, där även jag får söka svar på många frågor.

Eftersom jag aldrig köpt extrautrymme eller möjlighet till css ändringar så vet jag inte hur det fungerar och vad man får extra kontroll över.
    Vad gäller videofilmer så tillåts det ju bara att man använder en speciell kod skriven just för wpc bloggare, så kan det inte ha med det att göra?

Problem med bilder har det tydligen varit och jag skrev om det i ett annat svar på http://blogghjalp.wordpress.com. Men att radera och ladda upp igen, skapar bara extra bekymmer eftersom bilderna dateras i inläggen.

Det bästa sättet när man får problem är att först kolla in det engelska forumet innan man börjar att mixtra http://en.forums.wordpress.com

//Alter Ego
    blogghjalp.wordpress.com
    resonerar.se

• Ämnet ’Widgets hoppar ur, och uppladdade bilder funkar inte, kod bangar!’ är stängd för nya svar.