WordPress har bangat ur helt! Jag är förbannad!
-
Sedan WordPress så käckt uppdaterade sig för några veckor sedan, eller tydligen tog självmord, så fungerar ingenting som det ska längre. Jag trodde det var otur och accepterade att WP kanske skulle ta några dagar till att fixa ditt och datt. Men inte.
Tamejtusan inte ens texten man skriver blir som man vill, vadå radbryt?Det går att ladda upp prylar, ser det ut som i alla fall, men att sedan få in dem i inläggen är en annan femma. Tidigare, direkt efter uppdateringen, fick man larva sig med att gå till biblioteket för att få in det man egentligen skulle få in direkt när man laddat upp prylarna.
I kväll fick jag nog. Nu laddade jag upp bilder, men fick inte ens in dem i mitt inlägg via alla nördiga bakvägar som jag lärt mig. Då har jag ändå accepterat att de inte är i den storlek jag gjort dem i mina inlägg längre (15 cm breda för att funka i mitt tema). Sista veckorna har det blivit någon slags minibild istället.Filmerna ska vi inte snacka om. Ser ut som Gif-bilder, animationer från hotta 1984. Och, ja, jag pyntar, för andra året för att kunna använda de underbara tjänsterna som erbjuds, då jag verkligen diggar detta bloggverktyg.
Jag jobbar som lärare och har tvingat på mina elever detta eftersom tjänsten varit kanon. Och så gör man det här!!! Vad är det frågan om? Vad är det för Quisling som kommit in och tagit över WordPress och sabbat? Vem är den onde?
Känns som när AOL köpte Netscape och gjorde det oanvändbart. Eller är jag bara konspiratorisk nu? Nä, det är jag inte, jag är bara ARG och ledsen!Det är inte bara jag som har problem bland mina bloggvänner på WP. Men jag som kört blogg från innan det hette blogg, orkar inte med det här längre. Jag är förbannad, på ren svenska. (Jag är ingen internetnybörjare, jag har varit med, om man säger så).
Varför är det inte mer liv om detta?
Okej, nu har jag fått terapi, fått ur mig lite. Men något inlägg i min blogg som var av värde blev det inte i kväll. Bilder och ljud som jag jobbade med, och som jag skulle lägga ut får vänta. Kanske är det dags för Tumblr nu? (LUNARSTORM?) Eller köra WP från egen server. WP.com suger just nu stenhårt. Sorry. Och jag är mest ledsen för det.
/Baron
-
Skönt ändå att läsa att fler inte kan läggain bilder längre- trodde jag blivit knäpp igår när jag inte fick in en enda! Hoppas de fixar det snart..
-
Har ni senaste versionen av Flash ? En kompis uppdaterade flash och fick det att fungera.
Kolla här vilken version ni har http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=tn_15507 -
Samma problem har jag. Jag har inte kunnat ladda in bilder på normalt sätt sedan uppgraderingen. När man tryckt ”insert to post” har bara en vit ruta visat sig med ett kryss i övre högra hörnet. Men jag har gått en bakväg där jag markerat och kopierat URL:en som syns när man laddar in en bild (innan jag tryckt ”insert to post”). Sedan har jag gått över i HTML-mode och klistrat in länken. Men … idag så gick det inte längre ens att markera länken så jag var tvungen att skriva in hela URL:en manuellt. Så kan man ju bara inte hålla på. I synnerhet inte när man har en fotoblogg och vill lägga in bilder till sina inlägg.
Så … dessvärre måste man väl lämna WP som jag annars tyckt varit toppenbra. Trist är det.
PS! Senaste flash har jag och rensat cachen har jag gjort.
-
Men hos mig fungerar det precis som det ska. Jag laddar upp och publicerar och har gjort hela tiden. Märkligt att det fungerar hos vissa??
Däremot har jag problem med WP nya fotodesignen, Monotone. Där finns klickbara länkar till arkiv och About men när jag skriver i About så kommer det inte fram. Jag får ett felmedddelande att sidan finns inte fel 404.
Vet någon varför ??
http://naturibilder.wordpress.com -
Jag håller med om att det har blivit krångligare med bildhanteringen och biblioteket. Men det är överkomligt nu när man har lärt sig alla de krångliga moment.
Bibliteket och användningen av den är så ineffektiv att det lönar sig inte att bläddra bakåt. Det går fortare att ladda upp en ny bild (om man tex har en bild som är frekvent återkomande) Att hitta bilder på sidan 32 blir ett hopplöst klickande då det inte går att snabbsöka på en specifik sida. Dessutom borde de vara kronologiskt ordnade så att sidan 1,2,3 är längst bak i listan på så sätt blir sidorna statiska och lättare att hitta.
*eget tyckande* -
-
Jag kan lägga in bilder, dock kan jag inte klistra in bilder från internet där jag kopierat länkadressen, som man kunde förr – eftersom rutan man klickade på är borta !!
-
Ja, WordPressteamet;
vad är det som händer? Ingen info alls från admin, börjar likna Abs j-a tjafsblogg.Synd. -
Ja hela min sida har bangat ur helt nu! Får inget gjort och jag är beroende av att lägga ut avatarer jag gjort åt andra på den, har en väldig ordning som jag är stolt över. Men nu är allt pannkaka. Inte en enda sida vill ladda ordentligt ens.
-
Jag vet inte vad ni gör för fel, men jag får det att fungera. Fast det är visst lite buggigt och omständigt och använder man sig av IE6 så kan vad som helst knasa sig.
Som systemet fungerar nu med *Lägg till media* Så måste man först ladda upp sin bild (välj fil) , man ser då att den hamnat i Galleri, därefter så går man till Mediabiblioteket och väljer den fil man vill ha i blogginlägget. Vid varje bild finns en dölj/visa länk öppnar man den så ser man alla alternativ man har att lägga in bilden, eller att länka till en från en url.
När man skrivit/valt det man vill så trycker man på knappen insert till blogg.
Sen är bilden där. -
Samma skit här, texten ändras i storlek och kägel. Och söker man hjälp så är den skriven för kunniga och mycket datorvana people. Nä, mer pedagogik och låt oss slippa koda css för att få en snygg layout, man ska kunna ändra storlek och radavstånd lika enkelt som i word, typ. Plus mycket annat.
Bilderna funkar bättre efter uppdatering av flash.
Ha det gott!
Nalle -
Jag kan tyvärr inte hjälpa er eftersom jag har lika lite kontroll eller makt över programmet som ni har. Jag får ingen info om vad som händer och sker utan får precis som er läsa mig till allting på det engelska forumet.
Jag ville bara förtydliga att det är ingen idé att klaga här, eftersom jag inget kan göra
- Ämnet ’WordPress har bangat ur helt! Jag är förbannad!’ är stängd för nya svar.