simpanssifilosofiaa
| Forum role | Member since | Last activity | Topics created | Replies created |
|---|---|---|---|---|
| Member | Jan 20, 2009 (17 years) |
- | 1 | 0 |
- Forum role
- Member
- Member since
Jan 20, 2009 (17 years)
- Last activity
- -
- Topics created
- 1
- Replies created
- 0
Bio
Sipulit ovat terveellisiä. Ne ovat apinoiden herkkua, mutta välillä pitää saada lihaakin. Joskus sipulit itkettävät kuten maapallomme tilakin. Saa nähdä kauanko apinoilla riittää metsiä ja sipuleita. Lauman johtajilla ei usein tunnu olevan käsitystä edes siitä, kuinka apinat luontaisesti käyttäytyvät. Niin paljon on keksitty kaikenlaista turhaa pelkästään siksi, että jokaisella lajilla on kova halu olla jotain ainutlaatuista.
Pesäpuuni itäpuolella on laaja ikimetsä, jota apinat kutsuvat villiksi, vapaaksi ja kesyttömäksi erämaaksi. Länsipuolella taas leviää ihmisapinoiden avoin maisema taloineen. Se näyttää kesyltä ja kahlitulta. Ihmisapinat itse kutsuvat sitä sivistyneeksi yhteiskunnaksi. Tässä eräänä päivänä sain konkreettisen esimerkin näiden maailmojen erosta.
Metsässä on luonnollista, että varpuspöllö syö talitiaisen. Kulttuurin piirissä ihmisapina tarjoaa tiaisille talvella pähkinöitä. Siten ihmisapinat kokevat omistavansa tiaiset. Nyt onkin luonnotonta, että varpuspöllö nappaa ruokinnalta talitiaisen ruuakseen. Rangaistuksena moisesta synnistä on teloittaminen ampumalla.