Content aanpassen op meerdere plaatsen

• Onbekend's avatar

Dag iedereen,

Ik beheer de website van onze organisatie (ouderenzorg met meerdere vestigingen). Ik loop tegen het probleem aan dat in teksten van de website bepaalde informatie wordt gepubliceerd zoals de naam van een dienstverantwoordelijke, prijzen, … .

Doorheen de tijd dreigt deze info eens te veranderen.
    Het is een opgave om iedere pagina manueel te controleren en aan te passen.

Bestaat er een mogelijkheid om op een eenvoudige wijze doorheen de website deze informatie aan te passen door 1 handeling. Dus: op 1 plek wijzig je de tekst en deze wordt meteen doorheen de website aangepast.
    Ik vergelijk dit met bv. de website van Microsoft. Zij hebben de nare gewoonte om bepaalde productnamen te wijzigen (Office365 werd Microsoft365, Microsoft Flows werd Power Automate, …). Van de éne dag op de andere zijn op de duizenden pagina’s van hun website de namen gewijzigd.

Zelf denk ik aan shortcodes in de teksten. Ik weet dat je in een functions.php zelf shortcodes kunt aanmaken maar ik hoop op een plugin of andere “eenvoudige” oplossing waardoor ik deze aanpassingen kan uitbesteden.

Alvast dank voor enige raadgevingen!
    mvg,
    Johan B.

• Onbekend's avatar

Zeker :-)

Daarvoor zijn er zogenaamde “reusable blocks” – oftewel nu synced pattern gedoopt.

Documentatie hier te vinden: https://wordpress.org/documentation/article/reusable-blocks/

• Onbekend's avatar

Bedankt voor je reactie Jeroen.
    Dit is “bijna” wat ik zoek ;)
    Op deze manier maak je echter een nieuw block aan. Ik zoek een manier om tekst inline dynamisch te wijzigen.

Bijvoorbeeld:
    “De contactpersoon voor afdeling X is Jan Huppeldepup. Je kunt hem bereiken via …”.

Ik zoek een oplossing om in een zin de naam “Jan Huppeldepup” dynamisch te wijzigen doorheen de volledige website.

Nog ideeën?

• Onbekend's avatar

Goh, dat zou je eventueel met een zoek/vervang kunenn doen en dan enkel op je post tabel doorzoeken? Better Search Replace is bvb. een goeie plugin. Verder ken ik niet echt andere manieren om dat te kunnen doen.

• Het onderwerp ‘Content aanpassen op meerdere plaatsen’ is gesloten voor nieuwe reacties.