Eerste ervaringen
-
Sinds vele jaren weer begonnen met een nieuwe site, met WordPress. Ik wil een Facebookpagina voortzetten als website. Simpel: zo’n beetje dagelijks nieuwe berichtjes, met fotootjes, en links naar videos die ik op YouTube plaats. En dan bijvoorbeeld nog een menu item om ‘evenementen van derden’ aan te kondigen. De dingetjes waarmee ik me destijds redelijk kon redden, ben ik blijkbaar vergeten en het schiet niet op.
- Ik kies ‘Nederlands’ als taal, maar er blijft van alles in het Engels staan. ‘All Pages’ ‘Published’ ‘Scheduled’ noem maar op. Dat was jaren geleden ook zo en is blijkbaar nog steeds niet verbeterd.
- Ik maak een testje aan (kort tekstje en een foto), bewaar ‘m en klik op ‘bekijk pagina’, waarna ik toch de Template versie krijg voorgeschoteld. Via het menu is-ie ook niet oproepbaar.
- En tot nu toe zoek ik tevergeefs naar hoe ik op de ‘voorpagina’ onder de kopfoto een blog kan installeren. Het is natuurlijk allemaal weer wennen, en in de loop der jaren zal er van alles zijn veranderd en bijgekomen, maar ik ervaar het toch weer als niet erg intuïtief en dat verbaast me eigenlijk wel een beetje.
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
Meld je aan of ga aan de slag met WordPress.com om een reactie achter te laten