Formulier met validatie (eigen formulier zonder plugin)
-
Ik heb een formulier op een WP pagina die werkt maar ik wil graag een validatie erop zetten, dat lukt me niet omdat de validaties die ik kan vinden in javascript zijn en dat werkt (volgens mij) niet.
Het formulier stuurt de gegevens naar een externe website/database met deze code registrate.php” method=”POST”
Vraag:
Kan ik een validatie zelf coderen (dus niet via een plugin) of in WP zelf of in PHP? Op welke (php) pagina zou ik dat moeten doen en met welke code? -
Je kan ons contact formulier gebruiken. Alle mails die via dit formulier verstuurd wordt gaat eerst door een spam filter om te kijken of dit geen spam is.
-
Ik zie niet helemaal goed waar ik de plugin kan downloaden, kun je mij nog even op weg helpen?
-
Plugins zijn niet beschikbaar op WordPress.com . Dit is een functie die alleen beschikbaar is op zelf-gehoste WordPress.org sites.
Hier kan je meer lezen over de verschillen tussen WordPress.com en WordPress.org.
Je kan simpelweg deze stappen volgens over hoe je een contact formulier kan toevoegen op je pagina: http://en.support.wordpress.com/contact-form/#add-a-new-contact-form
-
OK, dat had ik mij niet gerealiseerd. Dus eigenlijk moet ik nu opnieuw beginnen en mijn site opnieuw opmaken in WordPress.com?
Het probleem is dat ik op mijn oude html site een registratieformulier heb staan die de gegevens in een database plaatst bij een externe site. Ik kan de id-namen dus niet gaan veranderen en zoals beschreven hierboven is het een method=post formulier naar een php pagina. Dat kan ik dan wel realiseren via WordPress.com? Kan ik daar eventueel hulp bij krijgen als ik een site neem?
-
Het is niet mogelijk om de ID’s aan te passen op WordPress.com. Als je een zelf-gehoste WordPress.org versie hebt dan heb je in principe geen beperkingen.
- Het onderwerp ‘Formulier met validatie (eigen formulier zonder plugin)’ is gesloten voor nieuwe reacties.