Hoe kan ik “blog’ verwijderen in de hoofding
-
Hallo,
Als je WordPress gebruikt staat er standaard het woord blog in de hoofding. Hoe kan ik de naam aanpassen of eventueel verwijderen?
-
@greetgeypen: Je kunt dit wijzigen bij de optie “instelingen” en dan keuze Algemeen, daar kun je de titel tekst van je blog wijzigen.
Als je daar alle tekst uithaalt ben je klaar.
P.s. normaal zou die titel over je custom pagina header afbeelding komen, maar jij hebt daar je eigen naam al keurig ingezet en daarna de optie om de tekst te verbergen geactiveerd.
-
Bedankt voor de informatie. Dat verklaart al veel.
Het is me enkel nog onduidelijk hoe ik de naam van het mapje zelf kan veranderen.
Momenteel staat daar “blog”. Maar ik zou dit willen veranderen. Hoe kan ik dat doen? -
@greetgeypen: Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, maar wellicht vind je hier het antwoord over de voorpagina en de blog berichten pagina http://handleiding.wordpress.com/2009/05/05/je-wordpress-startpagina-met-je-berichten-of-statisch/
Ik neem aan dat je de berichten pagina een andere naam dan Blog wilt geven.
-
Ik heb de link even bekeken. Maar het antwoord is nog altijd niet opgelost.
Het is zoals je in je laatste zin schreef dat ik aan de pagina met berichten een andere naam dan “Blog” wil geven.Ik heb pagina’s met namen zoals “programma”, “boek”, “contact” …. en dus “blog”. Die naam blog wil ik veranderen of verwijderen. Maar dat lijkt maar niet te lukken.
Misschien ligt het aan mijn thema van K2. Ik kan pagina’s en namen bijmaken zonder probleem, maar de pagina met “blog”, daar geraak ik niet aan.
Ook niet via het Dashboard via pagina’s, want daar staat “blog” niet tussen.Misschien is het eigen aan het thema? Als ik een ander thema kies is het woord “blog” verdwenen.
Maar ik hou graag dit thema.Is er iets aan te doen?
-
Hoi Greet,
Als je bedoelt dat in de kop van de blog (de balk helemaal bovenaan) de naam wilt veranderen dan doe je dat bij UITERLIJK (op het Dashboard linksonder te vinden). Je moet hier op CUSTOM HEADER klikken en daar de info volgen.
Als je bedoelt dat je de naam van de berichten-pagina (posts-pagina)wil veranderen dan moet je eens even kijken naar de mogelijkheden van de LEZEN-pagina bij INSTELLINGEN. Daar kun je bepalen hoe je blog/site opent, ofwel welke pagina je als voorpagina wil gebruiken. Je kan een statische pagina nemen ipv een berichten-pagina.
Als je de berichten-pagina in je pagina-lijst wil zien moet je er een nieuwe pagina voor aanmaken en deze bij INSTELLINGEN > LEZEN aangeven bij POSTS-PAGINA
Ik ken jouw K2-thema niet maar ik neem aan dat de mogelijkheden hetzelfde zijn want het Dashboard is voor iedereen hetzelfde. Ik hoop dat je er uit komt!
-
Hallo Greet, Ik heb de theme even op een andere blog van mij geprobeerd, maar het ziet er inderdaad naar uit dat de Blog pagina tab hard gecodeerd zit in de K2 theme hier op WordPress.com
het beste kun je dan kiezen voor:
– een andere theme (cutline is ook erg goed)
– de blog inderdaad zo houd zoals je hem nu opgezet hebt met de berichten onder de tab “Blog”.
- Het onderwerp ‘Hoe kan ik “blog’ verwijderen in de hoofding’ is gesloten voor nieuwe reacties.