Statistieken
-
Sinds een tijdje valt er me een en ander op in mijn statistieken: iedere 2-3 dagen wordt mijn homepage en een aantal artikels bezicht vanuit de Verenigde Staten. Vaak exact 14 bezoeken, meestal dezelfde artikels. Is dit een geautomatiseerde bot?
WP.com: Yes
Correct account: YesDe blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor moderators en personeel).
-
Hoi,
Goeie vraag en de kans is groot dat het een geautomatiseerde bot is die je website bezoekt. Er zijn verschillende soorten bots die websites bezoeken, en daarin wordt ook onderscheid gemaakt tussen goeden en slechten. Goede bots zijn bijvoorbeeld bots die je site doorzoeken voor Zoekmachines zodat je site getoond kan worden in bijvoorbeeld Google.
Omdat je een gratis site heb worden er ook advertenties getoond, die kunnen ook bots aantrekken op je site.WordPress.com heeft een strakke beveiliging op alle sites draaien dus bots met slechte intenties hebben weinig kans om binnen te komen. Dat ze je site bezoeken is niet schadelijk.
Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft over je vraag, kort samengevat, er kunnen bots van buiten Nederland je website om legitieme redenen bezoeken en dat is niks om je zorgen over te maken.
- Het onderwerp ‘Statistieken’ is gesloten voor nieuwe reacties.