Verzoek wachtwoord te wijzigen
-
Vandaag kreeg ik de volgende melding op mijn blogpagina hier op WordPress.com: “We hebben een fout ontdekt in een van onze tools op WordPress.com die mogelijk een invloed hebben op je wachtwoord beveiliging. Wijzig het wachtwoord op de Account pagina Details.” Er zaten twee links in deze boodschap, één leidt naar de winkel van WP, alwaar je als “excuus voor het ongemak” korting kunt krijgen, en een andere link in de tekst voert naar de instellingenpagina, waar je je wachtwoord kunt wijzigen. Alles zag er heel geloofwaardig uit en ook in de adresbalk was aan de URL niets vreemds te zien. Ik heb mijn wachtwoord dus gewijzigd en de melding was daarmee verdwenen. Alles in orde zou je zeggen.
Maar vanmiddag stond het verzoek tot wijziging van het wachtwoord er wéér! Dat geeft argwaan.
Hebben anderen ook met dit verschijnsel te maken?
In het Engelstalige forum heb ik wel gelezen dat het bij anderen ook voorkomt.Ruud
De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).
-
-
Als ik dit bericht (http://en.forums.wordpress.com/topic/password-reset-email-from-wordpresscom?replies=1#post-676419) mag geloven, lijkt alles wel in orde.
Niettemin: zo’n rommelige communicatie zijn we van WordPress niet gewoon.
-
Ik kreeg ook zo’n mail, maar vertrouw het niet. Waarom zou ik mijn wachtwoord veranderen en dan nog via zo’n link?
tegenwoordig kan je niet voorzichtig genoeg zijn!
- Het onderwerp ‘Verzoek wachtwoord te wijzigen’ is gesloten voor nieuwe reacties.